nomili

Alla inlägg under juli 2013

Av nomili - 20 juli 2013 15:22

Tja!
Sitter med Proffset i hennes rum. Jag sitter i en sackosäck, medan hopn sitter på sin säng.
Okej!
Nyheter:
Igår var jag i Sthlm! På vasamuseét och Skansen, me mormor och morfar, och min "älskade" lillebror. Han kan vara jobbig, och det kan din bror/syster också var. Men tänk: Vad skulle du göra utan henne, honom, om han/hon dog?
Uppskatta din family!

Skolan börjar om lite mer ön en månad, vet inte det exakta datumet...
Hejdå sovmorgnar och ledighet.

/Snyggingen!

Av nomili - 19 juli 2013 13:26

Hej!Tänkte prata om smsförkortningar idag.
Varför använder vi ens det? Vi kan ju lika gärna skriva som om det var ett prov i skolan, eller?
Men sanningen är väl att folk är lite lata. Det handlar inte om att de inte KAN skriva "Okej, jag kommer snart. Vi ses!", utan att det går mycket snabbare att skriva "Ok kmr strax. Cs!".

Jag anklagar nu inte er som använder smsförkortningar. Jag gör det ju själv! Jag tror att de flesta som läser det här snabbt kan konstatera: Jag använder det också!
Helt enkelt är det fullt normalt att göra det om man har en mobil och smsar ofta. Här nedanför har jag gjort en lista på smsförkortningar




Förkortningar: ????
Mkt=mycket
Vgd=vad gör du
Ok=okej
Elr=eller
Vrf=varför
O=och
E=är
Nt=inte
Kante=kan inte
Kmr=kommer
Dd=Du då
Görs= vad gör du
D&J=Du och jag
Å= och
D= det
Sj=själv
Vf= varför
Lr=eller
Ba=bara
Key=okej
Kramiz=Kram
Oxå=Också
Okejj=okej
Messa=sms:a
Cs=Ses
Va=vara
Va=var
Nä=Nej
Mm=Ja
De=Det
Dom= de/dem
Imorron=imorgon
Nåt=något
Nja=kanske, vet inte riktigt
Tja=Hej
Ofc=självklart
Sen=senare
Duro=Du då
Gmn=Gumman
Asså=Alltså
OMG!= O My god/ Herregud!

Ja det var några.

Hoppas ni gillar det här inlägget, släng då hit en kommentar.???

Ja, hejdå!

Hejdå:-)

(igen)

Kram Proffset



Av nomili - 13 juli 2013 10:21

Hejjsan! Idag så ska jag, Lakrits, mamma, pappa och mina kusiner m familj åka o hälsa på vår gammalmormor/gammelfarmor. För mej e de gammelfarmor. De ska bli helt oki:-) Vi ska typ bada också.

Här under är bilder på några pärlplattor jag gjort...

Ses senare!

Kram Proffset

Av nomili - 13 juli 2013 09:31

Hope you enjoy!!

Kram Proffset

Av nomili - 12 juli 2013 18:19

Okej! Ser ni chatten längst ner till vänster? Där kan man, istället för att kommentera kan man skriva på chatten. 


Jag är ledsen att jag inte bloggat, men det är sommarlov! Jag har gjort massor med min familj, t.ex gått på utflykter och badat på stränder!

Men efter det här kan ni tyvärr inte förvänta er att jag bloggar mer, förlåt! Döm mig inte!

Men det är sommar och sol, och jag tänker att då är bloggen inte min första prioritet.


Men jag ska försöka blogga, om oviktiga saker!

t.ex luktar hela mitt rum pringels, eftersom min lillebror och hans kompis kom in med två pringelschips var och åt.

Och jag gillar inte ens pringels!


När det blir dåligt väder, kmr jag nog blogga, men. Tills nästa gång jag bloggar! Hejdå!


/Snyggingen

Av nomili - 12 juli 2013 17:05

Hej! Somsagt smsar jag med snyggingen om Cbox- en slags chatt till bloggen.  Hoppas det går bra- jag fixade cbox förut men det gick dåligt det laggade bara hela tiden!


MEn nu ska snyggingen ha ett konto så jag hoppas det kmr gå bättre haha



JA de va allt uppdaterar er

/// Proffset



Av nomili - 10 juli 2013 13:33

Vi ska åka o bowla. Ska bli kul för att jag är med kusinerna. :)
- Proffset och hennes kusin

TV

Av nomili - 9 juli 2013 09:00

Ska se på sommarlov på TV nu:)

//Proffset ???

Presentation


Hej alla fina!Den här bloggen handlar om lite allt möjligt och vi försöker blogga... Om du gillar bloggen, släng hit en kommentar;)
Puss och kram skumbanan!

Proffset, The Queen och Snyggingen

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker DU om bloggen?
 Bra
 Sådär…
 Bra, men läser den aldrig.
 Jättebra! Läser varje dag!
 Helt okej...
 Ni bloggar för sällan.
 Har aldrig sett den förut...?
 Hemsk!
 Dålig!!!
 Orkar aldrig kommentera...
 Tack på förhand! /Proffset
Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna här!! :)

Annat språk???

Smiley ^^

Smiley2

Sommar

Skriv här:)


Ovido - Quiz & Flashcards