nomili

Direktlänk till inlägg 5 februari 2013

Stenen i Ditt hjärta. Del 5.

Av nomili - 5 februari 2013 18:59

Hejj! Sorry för att jag glömt blogga, men här kommer en låååång del!


(Tänk dig att du sitter uppe i himlen, där finns tre stolar och en vit platt är i mitten i av ringen där de tre stolarna sitter. När man står på den vita plattan kopplas man till personen man kontrollerar rörelseförmåga. Så om den som står där hoppar, hoppar oxå kroppen som man tagit över. Människan ligger i en soffa som är lång och är bakom stolarna. Människan kan inte röra sig, men kan prata, andas och sådant. Det e så det ser ut för gudarna när de tar över en människa!)


"Nyx, jag ser fantastisk ut!", skrek Selene förvånat.

"Du ser ut som en Gudinna.", rättade Nyx henne allvarligt.

"Nej, det gör jag inte, inte i hjärtat.", svarade Selene lika allvarligt.

"Nejj, men det ska snart ändras.", svarade Nyx och lättade upp stämningen.

"Tack, Nyx.", berömde Selene Nyx.

"Min ära.", Nyx bugade sig djupt.

"Varför e jag blå?", frågade Selene efter några kramar.

"Månens färg, medlajongen du har på dig ger dig Månens färg.", svarade Nyx och fingrade nervöst på halsbandet som satt runt Selenes hals.

Selene ryckte av halsbandet och slängde det över kanten utan att tänka sig för. Nyx spärrade upp ögonen och försvann efter det.

"Ånej!", mumlade Selene och tittade oroligt över kanten.

Men Nyx kom inte,på några timmar. Selene var hungrig och ville sova.

Klockan var kväll.

"Nyx.", Selenes förtvilvlade röst ekade ut över avgrunden. "Nyx!", upprepade hon. Men ingen Nyx svarade.

Selene var så förtvivlad att hon bestämde sig för den knäppatse saken i världshistorien; Flyga. Hon skulle lära sig flyga.

Hon flaxade med vingarna som en fågel. Månen stod högt på himlen. Hennes klänning fladdrade i vinden.

Hon började med att koncentrera sig på att flyga. Hon öppnade ögonen... hon stod på marken.

Det var synd att Selene hade så dåligt tålamod, annars ade hon lyckats. Men hon var vild, envis och väldigt galen. Utan att tänka sig för(igen) hoppade hon rätt ner.

Vinden piskade hennes nakna ansikte som lystes upp av månen. Hennes knutna hår löstes upp och fladdrade ner över hennes ansikte. Som om det inte var nog började håret piska henne(!). 

Hennes kropp var siktade rakt neråt.

Tiden gick lånsamt. Hur långt var stupet?

"Nyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyx!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

!!!!!!!!!!!!!", skrek Selene så högt hon kunde men det vars om att skrika utan ljud. Inget hördes. Hon flög neråt för snabbt.

Taggar började avteckna sig på marken. Selene kollade efter. Det var klippor. Vassa. Väldigt vassa.

Hon stirrade efter ett flat ställe att landa på. Hon kollade mot bergsväggen. Där, just där var det en liten grotta. Selene såg bara ingången.

"Värt ett försök.", tänkte Selene och försökte styra sin riktning ditåt.

Det gick ganska dåligt, hennes axel skrapades mot bergsväggen och hon trillade ner i gråtan.

Ett ljus avbildade sig längre fram.

"Hallå?", Selene gick längre och längre in. Vad hade hon för val?

Hon kom fram till ljuset. Där fanns det en klarblå källa, växter i alla rengbågens(och mer) och storlekar växte överallt.

"Wow.", sa Selene igen.

"Jag vet, instämnde en röst.

Nyx, Nyx, Nyx! Det var vad Selene ville, men det var inte hon.

"Vem e du?", frågade Selene...

"En Gud, Tjej, Flicka, Pojke, jag är allting!", svarade hon.



Sry! För att jag nt skriver mer, kmr sen.


/Snyggingen

 
 
Ingen bild

Bobelollola

7 februari 2013 20:44

Hej Nomili jag tycker er blogg är kanon bra

nomili

8 februari 2013 13:50

Vad kul! Nya inlägg kommer snart, vi kör så hårt det går, men har inte skrivit på länge.
/Nomili

 
Jullan

Jullan

8 februari 2013 18:05

Bra ni kämpar med er blogg, och bra ni skriver och läger ut bilder. Jag giller bloggen och ska titta på den en eller tre gånger i väckande/jullan ;)

http://Nomili

nomili

9 februari 2013 19:45

Vad bra! Kul att du gillar den!

 
Ingen bild

Morot

11 februari 2013 16:07

VilkEn bra blogg, jag ska nog följa bloggen!!!

nomili

15 februari 2013 13:50

Kul att du vill följa den! Vi älskar att få kommentarer, så det var väldigt bra att du kommenterade! Vet att detta låter som ett förvalt svar. ;-P
Hejdå!
/Nomili

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nomili - 25 december 2013 18:28


I julklapp fick jag en locktång en mus till datorn ett musdordsunderlägg 500 kr hm prisentkort en filt man kan ha på sig och en tröja och Justin Bebier planscher sudd och något mer jag kommer inte ihåg tyvärr /The Queen Just det jag fick en högtal...

Av nomili - 24 december 2013 10:44


God jul alla som läser våran blogg Som ni vet kommer jag lägga ut vad jag får!! ?? ...

Av nomili - 22 december 2013 12:23


Om tre dagar är det julafton! Alla längtar och har roligt! Vem vill inte ha julafton det är så himla kul med att få julklappar! När jag har öppnat alla julklappar så kan jag ta kort på dom och lägga upp här på bloggen vad jag fått! ...

Hej

Av nomili - 22 december 2013 12:15

This or That Soffa elr säng= säng Vinter elr sommar=sommar Snö elr sol=sol Ensam elr med kompis=med kompis Dator elr mobbil=mobbil Baka elr leka =baka Tomte elr tomtenisse/nissa=nissa Tåg elr bus=tåg Bus elr bil=bus Fotboll elr leka=fotb...

Av nomili - 18 september 2013 15:17

Presentation


Hej alla fina!Den här bloggen handlar om lite allt möjligt och vi försöker blogga... Om du gillar bloggen, släng hit en kommentar;)
Puss och kram skumbanan!

Proffset, The Queen och Snyggingen

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker DU om bloggen?
 Bra
 Sådär…
 Bra, men läser den aldrig.
 Jättebra! Läser varje dag!
 Helt okej...
 Ni bloggar för sällan.
 Har aldrig sett den förut...?
 Hemsk!
 Dålig!!!
 Orkar aldrig kommentera...
 Tack på förhand! /Proffset
Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna här!! :)

Annat språk???

Smiley ^^

Smiley2

Sommar

Skriv här:)


Ovido - Quiz & Flashcards