nomili

Alla inlägg den 2 juni 2013

Av nomili - 2 juni 2013 14:50

Ja nu somsagt så ska jag o blomman göra några tags t.ex Best friend tag. Det blir kul!! Jag skriver frågorna med vanliga bokstäver och svaren med bara stora.

Best friend tag:


1. How and when did you meet? EHM... BÅDA VAR PÅ ETT PYSSELSTÄLLE... VÅRA FÖRÄLDRAR BÖRJADE PRATA OCH DET VISADE SIG ATT VI BODDE GRANNAR... TYP
2. What's your favorite memory together? NÄR VI GJORDE EN SKATTJAKT NÄR VI VAR PÅ SEMESTER
3. Describe each other in one word. BLOMMAN: SNÄLL. PROFFSET: SNÄLL
4. What's your dream job? BLOMMAN: FOTBOLLSPROFFS PROFFSET: KONDITOR/FÖRFATTARE

7. If you could go enywhere in the world together, where would it be and why? MÅNEN, SPANIEN ELLER NEW YORK
8. Favorite inside joke? "DU TAPPADE NÅGOT." "VA,VADÅ?" "FARTEN."
9. Who takes longer to get ready in the morning? BÅDA
10. Favorite season? BLOMMAN: VÅR ELLER SOMMAR PROFFSET:VET INTE
11. Favorite song? PROFFSET: I WOULD MED ONE DIRECTION BLOMMAN: ONE WAY OR ANOTHER MED ONE DIRECTION
13. Heels or flats? PLATT SULA...
14. Pants or dresses? BYXOR
15. Favorite animal? EKORRE, VIT TIGER
16. If your house was burning down, and your entire family was sure to be okay, what would you save and why?BLOMMAN: MIN MOBIL! PROFFSET: SAMMA
17. Comedy, horror, or chick-flick? EH.. VA?
18. Blackberry or iPhone? IPHONE
19. Favorite movie? BRA FRÅGA...
20. What is something weird that you eat? JAG ÅT SNÖ NÄR JAG VAR LITEN...
21. Do you guys have anything matching? NÄSTAN LIKA GAMLA, GILLAR FOTBOLL, SPELAR FOTBOLL
22. What's your favorite TV show?SKÄRGÅRDSDOKTORN


Hejjdå

Av nomili - 2 juni 2013 14:18

Här är hur jag, Lakrits, Lakrits kompis och min kompis Blomman gjorde små solfjädrar för att det var så varmt ute:

Visst är det enkelt, men det blir fint också! I nästa inlägg lägger jag upp bilder på hur de blev.
Krammm Proffset

Av nomili - 2 juni 2013 13:13

*trött*: Hej.

*skakar på huvudet* sry men det är så 7kt varmt ute idag!!!

Det står på väderprognosen på mobilen att det ska vara 40% regn och 23 grader varmt om typ 1 timme.

Det regnar inte nu det är mest lite moln och SÅ varmt. Är så seg....
Gick nyss in för att det är svalare inne än ute!!
Sitter och läser en rätt bra bok... Den heter "Feber" och är skriven av Maggie Stiefvater. Det är del 2 i en trilogi.

Ja men nog om det.

Asså sorry om jag bloggar jättemkt eller verkar helt desperat eller nåt. För jag menar det inte så det är bara att jag har mkt att skriva om, de andra har kanske inte det eller så orkar de inte blogga. Men jag tänker att om jag vill och orkar så kan ja väl göra det?

Nu ska jag gå ner i svala källaren och pyssla lite kort, de e bra att ha.

Och kul!!
Laddar upp bilder sen, Hejjdå!

///Proffset

Av nomili - 2 juni 2013 11:37


Tänkte köra några tags som jag har på datan. Ja, nu börjar vi:



YGet to know me better tag:Y


  1. Har du något husdjur? Nej
  2. Säg tre saker som är nära dig just nu. Dator, säng, bok
  3. Hur är vädret just nu? Ganska bra
  4. När vaknade du imorse?typ 10 i 7
  5. När duschade du senast? I förrgår
  6. Vilken var den senaste filmen du såg?Tre Diablos
  7. Vad står det i ditt senaste sms? "Hallå?"
  8. Hur låter din ringsignal?KAn inte förklara, men jag har en som heter marimba
  9. Har du varit i något annat land? Ehm det kan jag inte förklara.
  10. Gillar du Sushi? JAg har aldrig smakat det
  11. Har du en bärbar dator eller en stationär?Bärbar
  12. Hur mycket fyller du nästa gång du fyller år? Säger inte de...
  13. Säg något du har planerat att göra idag. Äta tårta;)
  14. När var senaste gången du grät? Vet inte...
  15. Vad är den perfekta pizzatoppingen enligt dig?FEtaost, ost, tomatsås, salami och tomat
  16. Gillar du vanliga hamburgare eller cheeseburgare bäst?Cheeseburgare
  17. Vad har du för färg på ögonen? Säger inte...
  18. Kan du känna smakskillnaden mellan Coca-cola och Pepsi? Har inte tänkt på det faktiskt


Christmas tag:




1. Favorit julfilm? Polarexpressen

2. Favorit julfärg? Röd
3. Är du uppklädd på julafton eller ej?Sådär inte direkt
4. Om du skulle köpa en julklapp till dig själv vad skulle det vara?EN bok XD
5. Öppnar er familj julklapparna på morgonen eller kvällen?Kvällen
6. Brukar ni bygga pepparkakshus?Ja
7. Vad brukar du göra på jullovet?BAka... kanske

8. Favorit doft på julen?Knäck
9. Favorit julnagellack?BRukar inte ha det

10. Brukar du lägga mycket pengar på julklappar?Sådär
11. Vad önskar du dig i julklapp?Ehm... mobilskal och böcker
12. Vad måste finnas på julbordet enligt dig? Julskinka


100 frågor:



   2. Hur gammal känner du dig? Lika gammal som jag är??


3. Vad har du gjort i dag? En tårta

4. Vilken film såg du senast? Tre Diablos


5. Vem ringde du senast?    Vet inte... 6. är du besatt av någonting? Ha ha, nej


7. Är du rädd för blod? Sådär


8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Golvet


9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Nej det kan jag inte


10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? He he, nej..


11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Blått 12. När vaknade du i dag? kl 10 i 7


13. Vilken är din favorithögtid? VEt inte


14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? På månen;)


15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Vet inte


16. Hur vill du tillbringa din pension? Vet inte


17. Vad lyssnar du på just nu? Fågelkvitter och knapprande när jag skriver på datan


18. Har du någon gång brutit ett ben? Nej  19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?  Mjölk, flingor, små päron mmm


20. Vem är din favoritkändis? Vet inte.


21. Vad är du på för humör just nu?  Helt oki
 

22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa och Nordamerika tror jag

23. Snarkar du? Nej jag tror inte de


24. Vilka yrken har du provat på? Inga haha

25. Hur går du helst klädd? T-shirt o jeanstajts


26. Vilket stjärntecken är du född i? JUngfru

27. Vilket är ditt favoritgodis? Helt klart choklad! 28. Vad sa du senast?  "Jaa"


 

29. Vilket ÄR ditt bästa ämne i skolan? Typ slöjd

30. Vad har du på dig just nu? Vitt linne med lila trekvartströja, jeansshorts, grå strumpor


31. Vilken är din favoritaffär? Bokia när det gäller böcker, men KAppahl och HM när det gäller kläder
 

32. Vad har du för storlek i kläder? Olika
 

33. Vad har du i dina fickor? Inte något

34. Vad köpte du senast? Mat och så, va med mamma och storhandlade imorse


35. Hur många gånger har du flyttat? 1...

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Mobil, dator och en båt så jag kan åka hem!


 

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Inget av det men önskar att jag var morgon människa som förr, få be min man väcka min om morgnarna på helgen så jag inte sover för länge…

38. Senaste filmen du såg på bio? Yoko 

39. Har du blivit sydd någon gång? Näpp


 



40. Har du någon gång badat naken utomhus? Säkert när jag va liten

41. Vad åt du till frukost? Flingor och jordgubbsfil

 

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?  Har ju inte levt jättelänge...

 

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Nej, har  liksommm inte körkort

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Oj, vet inte


45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? I laddaren på mitt rum


46. Vad var det sista du åt? Lite choklad


47. Vem är världens vackraste kvinna?  JAG! Nej jag vet inte


48. Är du blyg? Ja, ibland


49. Vilken var den sista konserten du var på? Vet inte


50. Vad heter du i andra namn? Säger inte


51. Har du varit med om en bilolycka? Nej


52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Nja


53. Vilken är den roligaste träningsformen? Fotboll o dans


54. Har du några husdjur? Nej


55. Vill du gifta dig? Nej


56. Vad är du sugen på just nu? Choklad


57. Vad är klockan? 12.03 enligt datorn jag sitter vid


58. Vad är det konstigaste du ätit? Leverkorv- uschhh


59. Har du någon udda förmåga? Nej


60. Var växte dina föräldrar upp? Typ där vi bor


61. Vad önskar du dig i julklapp? Böcker och mobiltillbehör


62. Har du någon gång uppträtt inför massa människor? Ja inför skolan

63. Göteborg eller stockholm? Stockholm


64. Har du sett någon dö? nää




65. Har du någon gång ringt polisen? Nää


66. Hur många grader är det ute? Vet inte


67. Vilken färg har ditt hus? Typ orange


68. Vad sjöng du senast? En låt på radio


69. Har du insett vilka som är dina äkta vänner? Ja, typ


70. Har du någon gång varit ”medverkande” i en rättegång? Nej


71. Har du svenskt ursprung? Ja det har jag


72. Hur mycket väger du? Vet inte


73. Har du ett turnummer? Tretton o 22

74. Vem kramade du sist? Min pappa/mamma


75. Har du någon gång åkt snowboard? Nej




76. Kan du åka skateboard? Nej


77. Nämn någon du beundrar och varför? Vet inte,


78. Har du gröna fingrar? Nej eller va


79. Har du svimmat någon gång? Nej


80. När lärde du dig senast någonting nytt? Händer nästan varje dag.


81. Har du, eller har haft, något smeknamn? JA men det säger jag inte


82. Vad skulle du göra om du fick full lön i ett år utan att behöva jobba? Jag jobbar inte...


83. Är du vidskeplig? Vet inte


84. Vilka är dina största svagheter? Vet ej


85. Vad händer till helgen? Det är helg idag o måndag imorrn...


86. Om du skulle få en miljon kronor för att hugga av den hand du inte skriver med, hade du gjort det då? Vem vet...


87. Vad har du gjort idag för att ditt liv ska vara bättre imorgon? Ingenting.




88. Nämn tre saker du absolut inte kan göra? Flyga, se genom väggar och läsa tankar

89. Vilken är din favoritrestaurang? Vet inte




90. Bada eller duscha? Duscha


91. Är du bra på att laga mat? GAnska




92. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb du har haft? JAg jobbar somsagt inte


93. När och varför var du på sjukhus senast? När jag tog spruta i onsdags


94. Vilket är ditt drömyrke? Författare/konditor


95. Har du några Piercings? NÄÄÄÄÄÄÄ


96. Löskokta, hårdkokta eller stekta ägg? Vitan ska vara hård men gulan gärna  halvlös


97. Om du fick resa tillbaka i tiden och återuppleva en händelse, vilken skulle det vara? VEt ej


98. Vad gjorde du 8.00 imorse? Höll på med mobilen


99. Har du gråtit idag? Nej


100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Gå ut



JA det var allt!!!!!!!!!!!!! Kramm Proffset

Av nomili - 2 juni 2013 11:33

Hejj!Här är mammas tårta som vi gjort själva.
Vad tycks?
I nästa inlägg kör jag några tags.
Kramm Proffset

Av nomili - 2 juni 2013 10:39

Hej! Jag o Lakrits sitter just nu och gör födelsedagskort till mamma, ja tänkte då göra några fler. Bilder kommer senare!!!!

Kramm proffset (o lakrits)

Av nomili - 2 juni 2013 10:22

Detta har Lakrits tjatat på mamma om så vi köpte det!!

Kramm Lakrits & Proffset

Presentation


Hej alla fina!Den här bloggen handlar om lite allt möjligt och vi försöker blogga... Om du gillar bloggen, släng hit en kommentar;)
Puss och kram skumbanan!

Proffset, The Queen och Snyggingen

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker DU om bloggen?
 Bra
 Sådär…
 Bra, men läser den aldrig.
 Jättebra! Läser varje dag!
 Helt okej...
 Ni bloggar för sällan.
 Har aldrig sett den förut...?
 Hemsk!
 Dålig!!!
 Orkar aldrig kommentera...
 Tack på förhand! /Proffset
Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna här!! :)

Annat språk???

Smiley ^^

Smiley2

Sommar

Skriv här:)


Ovido - Quiz & Flashcards